DECEMBRE l590.                                IlI
demain de Noël, furent apportées nouvelles à Paris que Nicolas Sphondrat, milannois, evesque de Cré­monne, cardinal, les uns disent sans tiltre, les autres du tiltre Saint-Nicolas, avoit esté esleu pape et avoit pris le nom de Gregoire quatorziesme, en memoire du pape Gregoire treiziesme, qui l'avoit fait cardinal l'an 1583.
Le dimanche 3o decembre i5go, on rouvrist à Paris la boucherie de chair de cheval, qui avoit esté fermée peu de temps après que le siege fut levé : ce qui mons-troit bien la misere et necessité du petit peuple, au cri duquel et à sa requeste on fust contraint d'ouvrir ladite boucherie.
En cest an 1590, pendant le siege de Paris, mourust l'abbé Delbene, bon serviteur du Roy et des dames de la cour, desquelles il fust fort regretté.
En ce mesme an i5go, et pendant ledit siege, mou­rust dans FHostel-Dieu de Paris une pauvre femme de la religion, qu'on apeloit Claudine, femme d'Antoine Piat, potier de terre de son mestier : laquelle estant de­venue folle de l'appréhension des temps et de la mi­sere commune qui regnoit, couroit les rues de Paris, et cependant chantoit des pseaumes continuellement, faisoit les plus belles et ardentes prieres à Dieu qu'il estoit possible : tellement que M. de Chavagnac, curé de Saint-Supplice, lui ayant parlé pour la remettre, rendist ce tesmoingnage qu'en sa vie il n'avoit veu per­sonne si bien instruite en la crainte de Dieu qu'elle, ni qui sçeust tant de passages de la sainte Escriture, ni qui rendist meilleure raison de sa foy, et qu'elle en sça­voit plus que lui. Toutefois disoit une infinité de folies, crioit après les moines, les reprenant de leurs vices;
Digitized by